maanantai 6. helmikuuta 2012

66. Järkytys

Illalla lähdin vielä ratsastamaan Nasulla, koska huomenna on estevalkku, jos ei ole liian kylmä, ja nyt ainakin näyttää ettei ole, koska täällä on enää alle -10 pakkasta! Ihanaa ♥

Alkukäynnit käytiin kävelemässä jäällä, Nasu oli siellä ensimmäistä kertaa. Käveltiin järven toiseen päähän ja ravattiin takas, pientä jännistystä molemmin puolin mutta hyvin meni. Sitten lähdettiin kiertämään lenkki maastossa, ravailtiin jonkun verran, ja sitten otettiin lyhyt laukkapätkä. Siinä Nasu oli hurjan innoissaan, ja mulla oli aika pidättely siinä. Olin hidastamassa raviin, kun yllättäen poni tekee järjettömän pukkiloikan, ja vielä toisen perään, ja minä lennän kuperkeikalla kaulan yli maahan. Roikuin vaan henkeni edessä ohjista ja toivoin että suitset ei lähde päästä ja poni ei karkaa. Hetken hypittyään Nasu pysähtyi ja minä kömmin ylös ja taputtelin ja rapsuttelin ponia siinä hysteerisenä. Olin vetänyt mukanani loimen jotenkin kummallisesti, että Nasu seisoi sen päällä, ja availin soljet ja sain loimen pois ponin jaloista. Huh, selvittiin säikähdykellä!

Laitoin loimen takaisin ja nousin selkään. Käytiin vielä laukkaamassa yksi mäki, ettei kummallekkaan jää mitään järkytystä, minä olen kyllä senverran tottunut tippumaan etten ihan pienestä mene sekaisin. Käveltiin kotiin ja laitoin tytöt nukkumaan, Annilla olikin tänään sitten vapaa.

bätmääään
(klikatkaa isommaks)

1 kommentti: