perjantai 10. toukokuuta 2013

217. Mummolaviikonloppu

Olin viime viikonloppuna käymässä mummolassa, ja päätin nyt siitäkin tehdä pientä postausta. En siis ollut siellä vaan löhöilemässä ja syömässä, siitä en varmastikkaan kirjoittaisi, vaan sielläkin tuli jonkunverran heppailtua! Mummi ja ukki tulivat meille perjantaina, ja lauantaina lähdin niiden mukana kohti mummolaa, joka siis sijaitsee reilun tunnin ajomatkan päästä meiltä, Varkaudessa.

Melkeimpä heti, kun päästiin perille, hypättiin ukin kanssa takaisin autoon ja ajeltiin 8km matka ravitallille, jossa kolmas oma heppani Olli asuu. Ollista olette kyselleet aika paljon, joten minäpä nyt vähän selvennän asiaa. Olli, oikealta nimeltään Mr. Dumbledore, on 5-vuotias lämminverinen ruuna, joka on minun ja ukin omistuksessa. Sen emä on Kerttu, joka taas on äitin ja ukin hevonen ja asuu tällä hetkellä meillä. Olli asuu lähellä mummolaamme, eikä meillä, koska ukki valmentaa sitä ravipuolella. Meillä ei olisi oikein taitoa eikä puitteita ravikuskiksi, sen takiakin siis. Olli on ollut minun hevonen heti syntymästään lähtien, sain sen omaksi jo varsana.

Noniin, nyt siis tiedätte, kenestä puhutaan! Oli ihanaa nähdä pikkupoikaa pitkästä aikaa. Tallille päästyämme suuntasin, niin kuin aina, moikkaamaan Ollia. Se oli tosi suloinen, kyllä se minut muistaa, vaikka en kovin usein sitä näekkään. Olli tuli heti rapsuteltavaksi ja oli ihan kaverini. Kun saatiin ensimmäiset halit halailtua, otin sen käytävälle ja harjaisin huolella. Sen jälkeen lähdettiin ulos kuvailemaan! Ukki siis piti Ollia, minä räpsin kuvia. Ei se kyllä mikään ruma ole, vaikka itse sanonkin ;) Kuvatkin onnistuivat melko kivasti.





Ollin jälkeen käsittelyyn pääsi toinenkin heppa, Aku. Se on Ollin pikkuveli, Kertun nuorin varsa. Aku on nyt kaksi vuotias, eli aika nuori vielä. Aku oli muuttunut ihan hurjasti viime näkemästä! Muistin sen karvaisena, takakorkeana ja semmoisena ei-niin-komeana, mutta siitä on tullut tosi hieno. Akukin on ruuna nykyään, se oltiin ruunattu juuri edellisenä päivänä kun kävin sitä katsomassa. Aku on paljon Kertun näköinen, toisin kuin Olli, joka on tullut enemmän isäänsä.



tallilla oli myös söpö pikkukoira :3


Heppailun jälkeen lähdettiin sitten hakemaan pizzat. Ah, se oli tositosi hyvää, en ollut pitkään aikaan syönyt pizzaa ennen sitä joten kyllä maistui. Syömisen jälkeen katsottiin ravit ja käytiin saunassa. Tasan kello 20.15 linnoittauduttiin ukin kanssa tv:n eteen, sillä silloin alkoi Suomen peli! Lauantaina tuli siis Suomi - Slovakia. Suomi voitti sen 2-0 !! ♥ Minusta on tullut ihan lätkäfani nykyään, aina kun on vapaa hetki, istun telkkarin ääreen tuijottamaan kisoja. Suomen pelit on pakko katsoa kaikki, mutta kyllä muutkin kelpaavat. Onneksi meillä on nämä maksukanavat, mtv3 max sportit sunmuut mistä tulee mm-kisoja 24/7. Eilen nauroin aivan hillittömästi, kun Ranska (joka on tosi huono) voitti Venäjän (joka on hallitseva maailmanmestari ja tosi hyvä)! Tänä iltanahan tulee Suomi - Venäjä, pelottaa kieltämättä aika paljon... Okei, nyt lopetan nämä lätkäjutut tähän paikkaan :D


jälkkäriksi mutakakkua ja suomipeli, ei huono ollenkaan!

en osaa katsoa kieroon :D

Aamulla oli sitten herätys puoli yhdeksältä, ja tunnin päästä siitä ukki lähti viemään minua kohti Kuvansia. Siellä oli siis este-aluehallimestaruudet, joita menin kuvaamaan. Heh, tosin empä minä kovin paljoa jaksanut sitten kuvailla, suurimman osan ajasta olin vaan kavereiden kanssa tai söin tai tein muuta kivaa. Sain silti jonkunverran kuvia otettua, ja ne onnistuivat minun kuviksi ihan hyvin. Kisoissa vierähtikin koko päivä, olin paikan päällä koko kisojen ajan. Tuosta naapurista oli hevosia kisoissa, ja pääsin niiden kyydillä sitten kotiin, jossa olin vasta yhdeksän jälkeen. Eli yli 12h yhteensä meni, vähän kyllä väsytti illalla mutta kivaa oli silti! :)






Huomenna suuntaan taas kisoihin, tai saa nähdä otanko kuvia mutta tarkoitus olisi. Menen siis Sorsasaloon aluekisoihin, olen siellä ainakin 90 ja 100cm luokat. Jostain luin että sää ei olisi kovin hyvä, mutta toivotaan ettei kauheasti sataisi!

27 kommenttia:

  1. kiva postaus ja hienoja kuvia (: aku ja olli on kyllä söpöjä :3 <3

    VastaaPoista
  2. Voi kuinka komeita poikia Olli ja Aku ! ♥

    Noista estekuvista tuli hienoja :) paitsi oon kyllä sitä mieltä että joitakin kuvia olisi saanut vähän kirkastaa enemmän, vai mitenkä se nyt sanotaankaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitti ja ne on :) noi oli niin kirkkaalla kun mun taidoilla saa ilman että ne tärähtää ;)

      Poista
  3. Hienoja kuvia! mitä asetuksia käytät maneesissa kuvatessasi?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitti! :) kuvaan tv:llä, valotusta vaihtelen aika paljon, iso 6400. heh siinä ne mitä tiedän :D

      Poista
  4. jei, oon päässy jopa yhteen kuvaan :D saanko kopsata tuon kuvan missä oon? onko siulla mahdollisesti muita kuvia?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha :D joo saat tietystii! mulla ei ole enää tämän enempää kuvia :)

      Poista
  5. Oliks siel kisoissa Tiia suomalainen ja sen hevonen Voice of fortuna? kun siellä oli ihan saman näkönen hevonen ja se ratsastaja kun tiia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi yks kuvaki näyttää ihan niiltä! täytyy olla! :)

      Poista
    2. juu oli tiia ja voitto siellä :)

      Poista
  6. Haha awws toi sun kieroonkattomisyritys ! :D Oot kehittyni ihan huimasti kuvaamisessa, tosi hienoi kuvii :)

    VastaaPoista
  7. oisöpö ollii! ja mä niiin kuolen siitä suomivenäjäpelistä

    VastaaPoista
  8. Vaik sulla on ollu kamera vast tosi vähän aikaa nii täytyy sanoo et otat kyl pirun hienoi kuvii! Siis etenki noi maneesikuvat :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voi kiitti!! :) kyllähän mä olin jo kuvannut kaverien kameroilla ennen kun sain oman, niin en mä ole kaikkea ihan näin vähässä ajassa oppinut ;)

      Poista
  9. Vähä komeita poikia nua Olli ja Aku! Mä meen huomenna kahtoo niitä kisoja Sorsasaloon :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jep ne on kyllä! :) heh mäki ;) toivottavasti vaan ei olis samanlainen sää kun viime vuonna...

      Poista
  10. Vastaukset
    1. jee jooo ♥ !! :)) meette sit kans hyvi etten tuu turhaa ;)

      Poista
  11. 3-1 toisen erän jälkee!<3 kyl se venäjä kaadetaa (;

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jeeeep oon tääl iha asdfghjklöä aah KONTIOLA !! ♥♥♥ kymmenen minuuttiii... mut kyl me viedää... ! ♥

      Poista
    2. sielt se tuli 3-2 parastaaaaa !!! ♥♥♥

      Poista