perjantai 12. heinäkuuta 2013

252. Koulutreeniä, kuvia ja koostevideo

Noniin, täältä tullaan nyt kuvien ja videoiden kera kertomaan kunnolliset kuulumiset viimein! Minua on nyt vähän aikaa jotenkin harmittanut tämä blogi, postaukset ja niiden teko ei ole onnistunut ja aina ärsyttää avata blogi, kun ne huonot postaukset odottaa siinä, no paitsi edellinen postaus ;). Mutta nyt, äiti oli tänään ihana ja tuli kuvaamaan molempien ponien ratsastukset, joten saan tehtyä oikeasti hyvän postaksen!

Taisin pari postausta taaksepäin mainita, että molemmilta poneilta oli kenkä tippunut. Lisäksi olen ollut nyt aika paljon pois kotoa, joten sen takia varsinkin Anni on saanut nyt lomailla aika paljon. Viime viikonloppuna ratsastin sen molempina päivinä vaan nopeasti läpi, silloin poni oli kyllä hyvä. Ja niin oli tänäänkin!



Tehtiin ihan tavallinen koulutreeni, eli siis ravailtiin ja laukkailtiin vaan. Olen niin kekseliäs tuuppailutehtävien suhteen, ympyröitä ja lävistäjiä jopa... No, Annia se ei onneksi paljoa haittaa. Mutta kumminkin, poni oli  tosi hyvä! Se oli kevyt ja rento, eikä jännittänyt ollenkaan. Oli ihana mennä Annilla pitkästä aikaa, edellisestä kerrasta kun oli ollut melkein viikko! Se on mulle tosi paljon.

Kuvat nyt on mitä on, koska olin unohtanut kameran tarkennuksen manuaalille, eikä äiti huomannut sitä, joten puolet kuvista oli tarkentunut vähän hassusti.. Onneksi joukosta löytyi muutama hyväkin kuva :)

joo kyllä mä tykkään noista ruohotupsuista tuossa etualalla, mutta sumea poninen on myös hieno ♥



Sitten Nasu. Silläkin on nyt ollut lomaa tippuneen kengän takia, mutta äiti oli mennyt ponin eilen. Se oli silloin ollut tosi huono, jäykkä ja laiska. Tänään sitten lähdettiin maneesille, ja pyysin äitin mukaan auttamaan (ja kuvaamaan, heh). Olin valmistautunut suureen taisteluun minun ja Nasun välillä, mutta kun menin maneesiin ja otin ohjat käteen - poni olikin tosi hyvä. Se oli melkein heti avuilla, käveli reippaasti ja kaikki sujui. Meninkin pitkään vaan käyntiä ja fiilistelin kun meni niin hyvin. Ravi ja laukka eivät sujuneet ihan samaan malliin, mutta aika hyvin kumminkin.

Äiti tuli, kun olin verkannut, ja tehtiin sitten vielä puolisen tuntia töitä. Nasu parani koko ajan, ja lopuksi oltiin molemmat tyytyväisiä poniin. Tehtiin paljon temponmuutoksia, ja lopuksi laukkaa pienillä ympyröillä. Laukka toimi varsinkin hienosti, ravi ei niinkään mutta se on muutenkin aina niin vaikeaa. Mutta, selvittiin kunnialla koulutreenistä pitkästä aikaa!






Tässä vielä pieni koostevideo, siinä on molempien ponien ratsastuksista sekä vähän muutakin.



Huomenna meillä on kisat, Pieksämäellä aluekisat Nasun kanssa. Mennään metri ja kymppi. Njaa, saa nähdä miten käy, mutta yritetään parhaamme ainakin! Sitten sunnuntain olen vielä kotona, mutta maanantaina taas lähdetään, tällä kertaa ajelemaan matkailuautolla. Ollaan reissussa keskiviikkoon asti, eli sitten on taas pieni postaustauko. Mutta yritän tulla kertomaan kisoista vielä ennen kun lähdetään, mutta siihen asti moimoi!


54 kommenttia:

  1. JEE IHAN PARAS POSTAUS 4EVER JEEE!!!!! JEE!!!!!

    VastaaPoista
  2. oi miten hienosti anni menee ! Ja nasunkin näkee pitkästä aikaa menevän hienosti, hyvä venla;) !

    ihania kuvia ja ihana sä ja ihanat ponit + annin kieli(XD) ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitti taaas;):) nooh hienosti ja hienosti nasu mut paremmin mitä nyt on menny onneks:)

      Poista
  3. Uuu... En oo ennemmin huomannu annin "roikkuvaa" kieltä:)♥

    VastaaPoista
  4. Kiva postaus ja hienosti meette! Onnee kisoihin:)

    VastaaPoista
  5. Mä tuun kuvaamaan, niin voiko kuvia laittaa mun blogiin (ainojabagir.blogspot.fi) ? Vai jos tulee julkaisu kelposia kuvia niin mihin niitä voisi lähettää?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oi vähän kiva! juu saa laittaa, ja mulle voi lähettää venla.annyjanasu@gmail.com :) ota paaaljon kuvia meistä;)haha

      Poista
    2. Noh... laatu ei ole mikään paras, mutta kai jotain tuli. Tultiin äsken pois sieltä. Metri meni hyvin! Nappe on tosi söpö<3 Samoin Ella :D Meinasin tulla juttelee, mutta jänistin :) oisit kyllä vaan nauranu mulle kun oon vasta 11v ja joulukuussa 12 :DD Ratsastat toooosi hyvin :-) osaisimpa itekki ;)

      Poista
    3. noo ei se mitää:) voi kiitti, metriin olin itekin tosi tyytyväinen!:) haha olisit tullu vaa, en mä mitää ois nauranu:)

      Poista
    4. Saatoit kyllä nähä mut. Ruutupaita, musta toppi, farkkushortsit :D Joo tosi muodikkaana tallilla xD

      Poista
    5. hmm ei tuu nyt kyllä mielee:D

      Poista
    6. Laitoin säpöä tulemaan! ;)

      Poista
  6. Minun mielestäni molemmat ponit menee tosi hienosti , ainakin minun poniin verrattuna :p !!Mutta onnee kisoihin ja ihana tää postaus <3!!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos paljon!:) noo ei kumpikaan aina näin hyvin mee, ja harjottelemalla oppii:)

      Poista
  7. Kiva postaus ja onnea kisoihin!! : )

    VastaaPoista
  8. Mun mummola on pieksämäellä! c:

    VastaaPoista
  9. Oli kiva postaus! Ja onnea kisoihin! Mää niin tykkään teijän blogista :) top 3 mun suosikeista!

    VastaaPoista
  10. Mä oon kanssa tulossa kuvaamaan, voisin vaikka laittaa sulle sähköpostilla kuvia?:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oii kiva, juu voit venla.annyjanasu@gmail.com :) !

      Poista
  11. Mitä mieltä itse oot zenithistä? Oon miettimässä kypärän vaihtoo ja tietysti zenith olis mainio vaihtoehto... Mut niin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oon tykännyt ainakin ite siitä, ihan peruskypärä:) en halunnut mitään kovin erikoista tai kallista, mutta en ihan tavallistakaan niin toi on oikein kiva mulle ainakin, siisti ja hyväntuntunen muutenkin:)

      Poista
  12. ääh mä NIIIN tykkään noista sun jalustimista! paljon onnee kisoihin teette parhaanne (:

    VastaaPoista
  13. Tosi kiva postaus! Oot oikeesti tosi taitava postaamaan, ei kannata välittää niistä "huonoista" postauksista ollenkaan, kun ei kukaan muukaan näytä välittävän.

    Sulla on ihanat hevoset, ja tuo videon alku oli niiin suloinen näky <3 tsemppiä kisoihin sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. eikäää kiitos, tämmöset kommentit piristää ja innostaa niin paljon! kiitti, ponit on <3

      Poista
  14. Hienosti näytti molemmat ponskit menevän !:)kiva postaus!

    VastaaPoista
  15. Hienosti kyllä molemmat ponit meni ! :) Teillä on varmasti tosi ihana paikka asua,kun maneesikin noin lähellä :)! Onko muuten se sun veli hevosista kiinnostunut kun postauksissa oot siitä maininnut että se on ollut kuvaamassa tms. :)? Onnea kisoihin !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitti! joo, tää on kyllä tosi hyvä paikka:) eei veeti tykkää yhtää poneista, enemmänki haluis ne meetvurstiks niinku monet pojat varsinki..;) mut pakotan sen aina mukaa ja vastapalveluksen yleensä pelaan jotain nhl sitä vastaan:Ddd

      Poista
  16. muuten meette tosi hienosti, mut lyhentäisit vähän ohjia, nyt ne käy ikävästi aika usein löysinä :/ :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitti, joo niihän ne käy, mutta koulupuoli on mulle muutenkin niin vaikeeta että se unohtuu helposti..:) pikkuhiljaa korjaillaan!

      Poista
  17. Mikset sä ikinä kerro mitään sun niistä kahesta muusta hevosesta? Ja sulla on kiva blogi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ei mulla kyllä oo kun yks muu heppa, mutta siitä en mitään kerro kun se ei asu kotona vaan meidän mummolan lähellä:) siitä kyllä kirjotan ja laitan kuvia jos niitä on:) kiitos!

      Poista
  18. näin teijät siel kisois, olin molemmilla radoilla nostelee puomei :) menitte super hyvin! Luulin et nasu ois ollu isompi, mut se näyttiki paljon pienemmältä ku kuvis :D! Meinasin tulla juttelee, mut en kehannu :D saatoit nähä mut siin radalla, vihree paita ja shortsit :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiva:)! haha no metri meniki hyvin, mut kymppi.. XD nojoo vähä possuponi ja huono ratsastaja.. hih nasu on aika pikkunen!:D mut kiitti:)

      Poista
  19. hyväksytkö fb s randomeit kavereiks ? :D

    VastaaPoista
  20. Anni näyttää hassulta kun sillä on kieli ulkona :) Söpö poni!

    VastaaPoista
  21. Ootteko tutkituttanut annin suun? Tuo kielen ulkona pito ei oo normaalia eikä vain pinttynyt tapa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kyllä on tutkittu ja ei oo mitään löytyny, ainakaan mun mielestä :) se ei ole sitä meillä aloittanut, tehnyt samaa edellisessäkin kodissa jo pitkään. ja aika jännä, jos esim. yleensä hypätessä ja maastossa ponilla ei ole kieli ulkona, koska se tykkää tehdä niitä? ;)

      Poista